Kamioni

BOSNA I HERCEGOVINA

×

Zašto broj stanica za punjenje LNG-om tako brzo raste

| 4 min | 4 min
Kroz različite investicije i vladine poticaje, infrastruktura za LNG se brzo širi. Kako se proizvodnja Bio-LNG-a povećava, tako se ukapljeni plin pokazuje kao izvrsna alternativa dizelu, koji je inače najbolja opcija za transport robe na velike udaljenosti.
Punionica
Od 2018. godine u Evropi se učetverostručio broj stanica za LNG. Trenutnom dinamikom širenja mreže, do 2025. godine biće 750 takvih stanica.

LNG kao gorivo nudi mnogo prednosti uključujući iste energetske vrijednosti kao dizel, ali uz značajno smanjenje emisija CO2 i značajno smanjenje ostalih troškova. Punjenje LNG-om odvija se istom brzinom kao i punjenje dizelskim gorivom, a prosječan doseg kamiona na LNG je već dovoljno dobar, što ukapljeni plin čini dobrim alternativnim gorivom za transport teških tereta na dugim relacijama. Donedavno je glavna prepreka bio nedostatak infrastrukture za LNG, ali to se brzo mijenja.
 

Porast broja stanica za punjenje LNG-om

Od 2018. godine u Evropi se učetverostručio broj stanica za LNG i sada prelazi 400, uključujući stanice koje su u planu. Trenutnom dinamikom širenja mreže, do 2025. godine biće 750 takvih stanica, a procjenjuje se da će ih do 2030. biti više od 2.000. Ovaj rast je rezultat podrške EU i raznih nacionalnih vlada, koje vide LNG i Bio-LNG kao efikasno sredstvo za smanjenje emisije CO2 u sektoru logistike i transporta.
 

Najveći rast zabilježen je u Njemačkoj, gdje je vlada od 2019. godine uvela razne poticaje, poput izuzeća od cestarine za kamione na LNG. Danas u Njemačkoj postoji 70 stanica za punjenje LNG-om, u poređenju sa samo tri u 2018.
 

„Ono što se dešava u Njemačkoj zaista je promijenilo igru“, rekao je Henrik Persson, poslovni menadžer za kamione koji se koriste za transport teških tereta na dugim relacijama. „Zbog veličine tržišta kamiona i geografske lokacije koja ga čini tranzitnom tačkom s istoka i zapada, ovo utječe na broj kamiona na LNG na evropskim cestama”, dodao je Persson.

Rast nije ograničen samo na Evropu. Posljednjih godina u Kini je zabilježen značajan prelazak s dizelskih kamiona na kamione na LNG pogon, a vlada u Indiji je za naredne tri godine najavila planove za otvaranje 100 stanica za LNG, koje bi bile raspoređene širom zemlje.

 

Postizanje punog ekološkog potencijala kroz Bio-LNG


Dok kamion kompanije Volvo Trucks na LNG pogon obično emituje do 20 odsto manje od svog standardnog evropskog dizelskog ekvivalenta („od rezervoara do točkova”), smanjenje može biti i do 100 posto („od rezervoara do točkova”), ako se koristi Bio-LNG s HVO-om. (hidrotretirano biljno ulje). To je zbog toga što se Bio-LNG proizvodi iz sirovina kao što su kućni otpad, poljoprivredni otpad i kanalizacione vode. Inače, Bio-LNG se ne razlikuje od običnog LNG-a kada je u pitanju energetska moć. Može se koristiti ista infrastruktura za skladištenje, transport i punjenje goriva, a kamion na LNG pogon bez problema može koristiti ovaj plin bez obzira na porijeklo. Zapravo, neke kompanije koje proizvode plin, miješaju bioplin s LNG-om, što je dobar prvi korak ka proširenju prednosti bioplina na sve korisnike LNG-a.

 

Glavna prepreka korištenju Bio-LNG-a je nedostatak proizvodnih kapaciteta. „ S izuzetkom nordijske regije, dostupnost u EU je mala“, rekao je Henrik Persson. „ Sve stanice za LNG stacionirane u Norveškoj koriste 100-postotni bioplin. U Švedskoj je to 75-postotni bioplin i uskoro će biti 100-postotni, a na istom putu je i Finska. Kako je na tržištu sve više kamiona na pogon LNG-om, već dosta velikih kompanija za proizvodnju plina počinju ulagati u Bio-LNG i u ostatku Evrope”, dodaje na kraju Persson.


U decembru 2021. godine, 28 evropskih kompanija i organizacija je Evropskoj komisiji predstavilo Deklaraciju o biometanu, obećavajući da će do 2030. godine doprinijeti povećanju proizvodnje bioplina na najmanje 350 TWh. Namjera je pomoći EU da do 2030. godine ispuni svoj cilj „Fit For 55” (Spremni za 55%), koji definiše smanjenje emisije stakleničkih plinova za 55 odsto.

 

I druge kompanije poduzimaju vlastitu inicijativu. Naprimjer, Shell je nedavno najavio da će njegova rafinerija u Wesselingu, u Njemačkoj preći sa sirove nafte na obnovljiva goriva uključujući Bio-LNG. Shell je također uspostavio saradnju s novoizgrađenim Bio-LNG postrojenjem kompanije Nordsol u Amsterdamu, gdje će Shell distribuirati Bio-LNG kroz svoje LNG servisne stanice. U međuvremenu, proizvodno postrojenje Bio-LNG-a kompanije Biokraft AS u Skognu, u Norveškoj, najveća te vrste na svijetu, udvostručiće svoju proizvodnju na 50 tona dnevno u 2022. I vodeći nordijski proizvođač Gasum sada ima 17 postrojenja bioplina u Švedskoj i u Norveškoj.

Kako se otvara više stanica za punjenje, LNG će postati odlična alternativa za sve veći broj prevoznika. To će im omogućiti da u kratkom roku smanje emisije CO2, a rast Bio-LNG-a trebao bi im omogućiti dugoročno postizanje neto nulte emisije CO2.

Slični članci