Nesreće kod kojih se vozilo sudara s vozilom ispred sebe prečesto se dešavaju. Do takvih nesreća obično dolazi kada vozač vozila iza ne obraća pažnju na cestu. Kada su u to uključeni kamioni, očigledno je da je situacija još opasnija zbog njihove veličine i težine.
Stalno testiranje kočionih sistema za hitne slučajeve osigurava da se kamion zaustavi ili se ublažavaju eventualni sudar i povrede. Zbog usklađivanja sa zakonom dolazi do modifikacija, ali je najvažnije ispoštovati obavezu da se sva saobraćajna okruženja u kojima se nalaze kamioni Volvo učine što bezbjednijima.
1. Kamera i radar
Kamera određuje razmak i vrstu objekta ispred kamiona. Radar mjeri koliko se brzo kreće objekt ispred kamiona i razmak od njega. Važno je da vozači mogu imati povjerenja u sistem i da ne dobijaju previše lažnih alarma, pa kamera i radar sarađuju da bi se upozorenja slala samo kada su potrebna.
2. Spajanje senzora
Do spajanja senzora dolazi kada dva senzora (radar i kamera) daju ulazni signal procesoru da bi se bolje shvatila situacija. Zajednički rad senzora veoma je važan, jer oni pomažu u razlikovanju između stvarnih vozila i predmeta koji ne predstavljaju stvarnu opasnost, na primjer prazne limenke. Na kraju krajeva, dva oka bolje vide detalje od jednog.
3. Upravljačka jedinica
Sve informacije iz kamere, radara, kamiona i ponašanja vozača prikupljaju se u upravljačkoj jedinici. Softver analizira te informacije i aktivira sistem upozorenja i kočni sistem ako postoji opasnost od nesreće.
4. Kočioni sistem
Kočioni sistem aktivira se kada vozač ne reaguje na upozorenje na sudar. Vozilo prvo blago koči, mjenjač se deaktivira i kamion usporava. Kočioni sistem je sada aktivan i ako je opasnost kritična, kamion koči punom snagom i svjetla kočnice trepere. Ako se od vozača ne primi nikakva reakcija, aktivira se parkirna kočnica.
Kočnica za hitne slučajeve posljednja je faza u nizu događaja koji se odvijaju kada se aktivira kočioni sistem za hitne slučajeve.
Najprije se šalje signal za predupozorenje, ako sistem prepozna da je kamion u opasnoj situaciji. Vozač se upozorava crvenim LED svjetlom koje se reflektuje na vjetrobransko staklo. Ako i dalje nema reakcije vozača, slijede trepereće svjetlo i alarm.
Ako vozač i dalje ne reaguje na ta upozorenja, aktivira se kočnica za hitne slučajeve.