Göteborg dobija svoj prvi električni kamion

Dom kompanije Volvo Trucks, grad Göteborg, ima visoke ambicije u pogledu održivosti. Ove godine grad će dobiti svoj prvi potpuno električni kamion, što označava mali, ali vrlo važan korak u smjeru elektrifikacije gradskog komercijalnog transporta. Šta se, međutim, događalo iza scene kako bi se na ulicama grada Göteborga mogao pojaviti prvi kamion na električni pogon?
Zalazak Sunca u Göteborgu.

„U proljeće 2016. godine gradska služba za održivo sakupljanje otpada i vodu zatražila je od nas da istražimo mogućnost razvoja kamiona na potpuno električni pogon za sakupljanje otpada. Cilj je bio da ga upotrijebimo u projektu kako bismo saznali kako pametniji i održiviji prevozi mogu doprinijeti privlačnijem gradskom okruženju“, kaže na to Jonas Odermalm, direktor odjela za strategiju modela Volvo FL i Volvo FE u kompaniji Volvo Trucks. 

To je označilo početak intenzivne saradnje između grada Göteborga, kompanije Volvo Trucks, JOAB-a i Renove. U svojim ulogama naručioca, projektanta vozila, proizvođača karoserije i operatera, sve četiri strane usko su sarađivale.  

„Krenuli smo od ispitivanja ruta koju bi kamioni za prikupljanje otpada na električni pogon trebali prelaziti i konfiguracije vozila koja se trenutno upotrebljavaju na toj ruti. Koliko daleko voze, koju brzinu postižu, koliko su opterećena, koliko puta se zaustavljaju u jednoj smjeni, da li je cesta brdovita ili ravna?“, objašnjava Jonas Odermalm.

Analizom i prikupljanjem više različitih faktora projekt je dobio podatke o specifikacijama zahtjeva za koje bi kamion trebao biti predviđen. Željena bruto težina vozila od 19 tona uz korisnu nosivost od 5 tona, dnevnu rutu od 60 do 70 kilometara i 128 postaja za sakupljanje otpada na putu bili su parametri za izračun očekivane potrošnje energije vozila. Budući da je to kamion za sakupljanje otpada, trebalo je uzeti u obzir i potrošnju energije karoserije/jedinice za sabijanje otpada.  

Nakon što su iscrtane sve energetske potrebe i saobraćajni uslovi, razvojni tim pobliže je razmotrio alternative opskrbe energijom. Velik broj baterija u kamionu osigurao bi dug domet, ali bi i negativno utjecao na korisnu nosivost vozila. Sa manje baterija osigurala bi se bolja korisna nosivost, ali bi vozilo zahtijevalo češće punjenje. 

„Da li je potrebno brzo punjenje tokom rute ili bi bilo dovoljno napuniti baterije tokom noći? Proučili smo nekoliko mogućnosti prije nego što smo donijeli konačnu odluku“, kaže Hayder Wokil, koji je primarno zadužen za učešće kompanije Volvo Trucks. 

Rješenje je vozilo sa tri baterije i ukupnim kapacitetom baterije od 150 kWh, što je dovoljno za cijelu smjenu bez dodatnog punjenja. A budući da se kamioni za sakupljanje otpada upotrebljavaju samo tokom dana, donesena je odluka da se pune noću iz standardne električne mreže.  

U rano proljeće 2017. godine kamion za sakupljanje otpada proizveden je na šasiji modela Volvo FL. Instaliran je električni pogonski sistem, a šasija i kabina prilagođene su tako da odgovaraju novoj tehnologiji. Nakon šest mjeseci rada na razvoju i optimizaciji, početkom 2018. godine na kamion za sakupljanje otpada postavljena je karoserija. Sada će se provesti fino podešavanje i sertifikacija zajedno sa obučavanjem vozača i mehaničara, a zatim će početi redovan rad na ulicama Göteborga sa vozačima kompanije Renova za upravljačem. 

Slični članci