Rano je popodne u luci Kiel. Na parkingu za kamione Roland Lehbrunner se upravo probudio. Posljednjih nekoliko noći on i njegov suvozač, Janos Szilagyi, prevoze silose dužine 22 m iz Sighartinga na austrijskoj granici cijelom Njemačkom. Sada se raduju što će se ukrcati na trajekt koji će ih odvesti u Geteburg i sljedećoj etapi jedanaestodnevnog putovanja.
„To je prvi put da sam se ukrcao kamionom na trajekt. Nešto novo, a to je ono što zaista volim u prevozničkom poslu“, kaže Roland Lehbrunner. „Većina zadataka je rutinskih, ali za mene je to potpuno različito. Mogu prevoziti građevinski materijal u Salzburg ili ogromne dijelove za mašine u sjevernu Njemačku. Različite ceste, različiti tereti.“
To je prvi put da sam se ukrcao kamionom na trajekt. To je nešto novo, što zaista volim u prevozničkom poslu.
Promjenjiva i izazovna priroda prevoza specijalnih tereta je ono što ga je privuklo u vožnju kamiona prije jedne decenije. Međutim, u to vrijeme radio je kao tesar za austrijsku kompaniju koja je i prevozila kamionima svoje proizvode cijelom državom. Jednog dana pojavila se velika, veoma važna isporuka, ali nije bilo nikoga da preuzme teret. „Zašto da ne, idem ja“, pomislio je Roland i krenuo na svoj prvi vozački zadatak. Sada radi kao profesionalni vozač za austrijsku kompaniju Prangl već sedam godina. Tokom tog perioda preuzimao je neke zaista ekstremne zadatke kao što je prevoz mašine za obradu papira od 160 tona iz centralne Austrije u Budimpeštu u Mađarskoj ili prevoz dijelova širine šest metara kroz uski planinski teren koji se stvarno pokazao pravim testom njegovog strpljenja i koncentracije.
Iako su i Roland i njegov poslodavac specijalizovani za vangabaritne terete, ovaj trenutni zadatak jedinstven je za njih zbog velike udaljenosti između Austrije i centralne Švedske, kao i zbog dimenzija tereta. Roland objašnjava da je spreman na neuobičajene uslove, ali i da je svaki zadatak na koji krene drugačiji.
„Može biti različit u smislu tereta, veličine, težine, dužine, udaljenosti, vremenskih uslova ili svega sa čime se možete susresti kada ste na otvorenoj cesti. Čak i kada mislite da ste sve isplanirali, sigurno će se dogoditi nešto neočekivano. Samo morate zadržati hladnu glavu“, kaže on.
Nakon teškog pljuska tokom prve noćne smjene između Sighartinga u Austriji i njemačkog grada Magdeburga, Roland i Janos kasnili su zbog prepreka na cesti u Njemačkoj. Nakon dva dana stajanja na parkingu, konačno su dobili dozvolu da krenu dalje i sada je obojici pao kamen sa srca kada su stigli u Kiel i nastavili prema Švedskoj.
Dok dva kamiona ulaze u trajekt, osoblje ih polako uvodi kako bi mogli parkirati bez struganja o zid ili druga vozila. Uzevši u obzir dimenzije tereta, za svaki kamion potrebno je četiri puta više mjesta od standardnog kamiona, a Roland je zahvalan na pomoći koja im je pružena. Nakon rane večere odlučuje da ode na spavanje kako bi bio svjež i spreman za sljedeći dan, kada će on i njegov Volvo FH16 preći 220 kilometara između Geteburga i konačnog odredišta u Grumsu.
„Više volim dnevne smjene jer mi pružaju mogućnost da uživam u krajoliku kroz koji vozim, posebno kad su oko mene prekrasna brda i planine. Nikada nisam bio u Švedskoj, pa sam stvarno uzbuđen što ću je vidjeti!“, kaže Roland dok silazi sa trajekta u Geteburgu. Na parkingu sličnom onom u Kielu pregleda svoj kamion, provjerava hidrauliku, elektroniku, teret i pričvršćenje prije nego što krene dalje.
„Kada je riječ o stvarima koje zaista možete kontrolisati, veoma je važno da temeljito pregledate svoj kamion. U suprotnom ne biste trebali voziti“, kaže on.
Na putu prema Grumsu Rolanda i Janosa prati tim švedskih voditelja transporta. Cijeli konvoj kreće oko 9 ujutro po jakoj kiši i relativno jakom vjetru. Vjetar ga naročito nervira, posebno zato što Roland mora preći nekoliko visokih mostova. Gledajući sve ukupno, vjetar, težak teret i brdovit krajolik prisiljavaju konvoj da vozi izuzetno polako.
„U ovim okolnostima sjajno je što se možemo pouzdati u sistem upravljanja kamiona i automatski sistem prenosa. To nas smiruje pa se možemo koncentrisati na put bez puno briga“, kaže Roland.
Iako su vremenski uslovi teški, veoma je zadovoljan švedskim cestama koje smatra jednima od najboljih kojima je ikada vozio. Konvoj putuje bez smetnji i u tri popodne na horizontu konačno primjećuju svoje odredište, švedsku kompaniju BillerudKorsnäs, veliku fabriku u Gruvönu.
Krenuo sam u prevozničku djelatnost zato što sam želio nove izazove i sada svakodnevno uživam u njima.
Godine 2019. to će postati dom najveće svjetske održive mašine za pakovanje, ali se sada fabrika u kojoj će mašina biti smještena još gradi. Rolandov veliki teret treba isporučiti na taj dio gradilišta i podići u fabriku pomoću mobilne dizalice.
„Kada smo utovarili kamione u Sighartingu, trebalo nam je šest sati da silose postavimo na prikolice, a to se radilo i viljuškarom i mobilnom dizalicom. Nadam se da će ovo ići brže, jer se sada zaista već želim vratiti kući ženi i djeci“, kaže Roland.
Sve u svemu, zadovoljan je zadatkom i uvjeren je da će se najviše sjećati same udaljenosti tog putovanja. Trenutno je oko 2.200 kilometara od svoje kuće u gradiću Haagu u Austriji i zajedno s povratkom bit će na putovanju jedanaest dana. Dijelovi rute bili su zahtjevni, ali Roland kaže da ne bi ni želio da bude drugačije.
„Krenuo sam u prevozničku djelatnost zato što sam želio nove izazove i sada svakodnevno uživam u njima“, govori sa smiješkom.
BillerudKorsnäs je vodeći dobavljač obnovljivih materijala i rješenja za pakovanje sa više od 150 godina iskustva u toj djelatnosti.
Nova mašina za kartonska pakovanja opisana je kao najveća investicija u historiji kompanije i jedna od najvećih mašina te vrste u svijetu. Mašina dužine 350 m biće smještena u fabrici dužine 400 m i širine 60 m koja se trenutno gradi.
Dva kamiona kompanije Prangl: 1 Volvo FH16, 6 x 4, iz 2017. godine, sa motorom Volvo D16 od 550 KS, mjenjačem Volvo I-Shift sa brzinama puzanja i Volvo dinamičkim upravljanjem.
1 Volvo FH16, 6 x 4, iz 2013. godine, sa motorom Volvo D16 od 750 KS i mjenjačem Volvo I-Shift.
Prikolice: troosovinske Faymonville proširive labudice sa hidrauličkim osovinama i odvojenim ručnim upravljanjem. Dužina labudice koja se koristila za ovu misiju: 22,9 m.
Teret: velike kante dimenzija: dužina 22 m x širina 3,8 m x visina 3,8 m, težina: svaka ~5.000 kg.
Ukupne dimenzije transporta: dužina 35 m x širina 3,8 m x visina 4,15 m, težina: 38.000 kg.
Osnovano: 1965.
Vlasnik: Mr. Christian Prangl.
Količina ukupne opreme: 3.400 (mobilne dizalice, kamioni i prikolice, radne platforme, teleskopske hvataljke itd.).
Broj kamiona i prikolica: 330, od toga kamiona Volvo: 90.
Broj zaposlenih: 650.
Glavni tereti: vangabaritni i teški tereti, tereti za elektrane i energiju vjetra, dijelovi za mašine, vangabaritni betonski i čelični građevinski dijelovi, mehanizacija, željeznice, drvene grede, industrijski tereti.