Grijanje Islanda

Transportna kompanija Jón og Margeir EHF s Islanda uključila se u ambiciozan geotermalni projekt koji osigurava stanovnicima te države toplu vodu za grijanje domaćinstava. Kamioni Volvo FH sa dizalicama od 38 metara pokazali su se posebno uspješnima za prevoz i instalaciju novih cjevovoda.
Poluostrvo Reykjanes

Sa obiljem geotermalne energije i polja lave, poluostrvo Reykjanes ima posebno dobre uslove za samoodrživ i ekološki energetski sistem.

„Za nas, Islanđane, ponovno iskorištavanje dragocjenih resursa veoma je važno. Zapravo, to je suština našeg posla“, kaže Margeir Jónsson dok se njegov Volvo FH16 650 približava današnjem gradilištu pored jezera Kleifarvatn, najvećeg jezera na poluostrvu Reykjanes. Reykjanes, koji se nalazi u tektonskoj zoni, zaista je jedinstveno mjesto gdje su geotermalna energija, polja lave i druge prirodne pojave stvorili posebno dobre uslove za samoodrživ i ekološki energetski sistem.

Margeir Jónsson

Margeir Jónsson, vlasnik kompanije Jón og Margeir EHF, na omiljenom mjestu – za upravljačem jednog od svojih kamiona.

Sedamdesetogodišnji Margeir radi u ovom području od 1973. godine, kada je njegova transportna kompanija počela sarađivati sa kompanijom HS Orka, specijalizovanom za izgradnju geotermalnih stanica i proizvodnju električne energije na osnovi geotermalne energije. Budući da se 98% svih domaćinstava na Islandu zagrijava toplom vodom, posao je konstantan, a saradnja se odvija već 44 godine. Tokom tog vremena Margeirova kompanija radila je na svemu, od transporta velikih turbina za geotermalne stanice do prevoza cijevi i isporuke potrebnih materijala.

„Namjeravamo pomoći u zaštiti prirode na Islandu, prema kojoj se uvijek pažljivo odnosimo. Posao na energetskom projektu HS Orka doveo nas je čak i bliže prirodi, a naši zaposleni zaista su uživali u tome. Okoliš na poluostrvu Reykjanes zadivljuje, a dionice kojima se vozimo tokom projekta prolaze kroz jedinstvene pejsaže kojima dominiraju zaštićena polja lave“, kaže Margeir uz smiješak. Klima glavom prema prekrasnom pejsažu koji posmatra kroz bočni prozor dok se on i njegov kamion pripremaju za istovar. 

Istovar cijevi

Cijevi se istovaruju i postavljaju na tačne položaje, neke iznad tla, a neke pod zemljom.



Reykjanes se, čak i prema islandskim standardima, smatra vrućim područjem, pa se na ovom jugozapadnom islandskom poluostrvu ne mora bušiti duboko kako bi se došlo do vruće vode ili pare. Pa ipak, izgradnja cjevovoda kojima se proširuje islandska geotermalna energetska infrastruktura zahtijeva preciznost, jer se cijevi moraju postaviti tačno na pravo mjesto, neke iznad, a neke ispod tla. Margeir je zato zamolio svog sina i poslovnog partnera, Jóna Gunnara, te jednog od zaposlenih da mu pomognu.

„Posao na projektu HS Orka zahtijeva izgradnju velikih objekata i mreža cjevovoda i mi im pomažemo u građevinskim radovima. Naši kamioni Volvo FH16 posebno su korisni za te specijalne zadatke jer je teret često težak, a naše mobilne dizalice igraju jednako važnu ulogu“, objašnjava Margeir dok nadzire istovar.

Montaža cjevovoda

Jedan od mnogih cjevovoda koji je Jón og Margeir pomogao izgraditi za kompaniju HS Orka. Još uvijek postaju sve duži i duži i njihovo se postavljanje proširuje.

Atmosfera između njega i ostalih je opuštena, što ne čudi kada se zna da su petorica od njegovih šesnaest zaposlenih članovi porodice. U porodičnom poslu zapravo rade tri generacije, jer je i Margeirov unuk jedan od vozača. 

Dvojica njegovih sinova također rade za kompaniju, a jedan od njih položio je ispit za komercijalnog vozača kada je imao samo 18 godina, što je na Islandu minimalna granica. Zbog toga ga je policija ponekad zaustavljala i zahtijevala da pokaže dozvolu, jer su dobijali prijave da dijete upravlja teškim kamionom njihove kompanije.

„Prevozništvo nam je u krvi: moj otac je, naprimjer, također bio vozač kamiona, a venama cijele porodice također manje-više kruži nafta umjesto krvi. Navikli smo na težak posao, a prosječni radni dan često je duži od deset sati, iako nam dani nikada nisu isti“, govori nam Margeir.

On i kolege upravo su završili posao na cijevima i pripremaju se za sljedeći zadatak: prevoz predfabrikovanog betonskog elementa. Vođenje transportne kompanije sa šesnaest kamiona u državi sa samo 340.000 stanovnika znači da Margeir mora prihvatiti sve vrste poslova i biti stalno na raspolaganju. Riječ “ne“ jednostavno ne postoji u rječniku kompanije Jón og Margeir EHF, a osim projekta HS Orka puno rade i za izvođače građevinskih radova, brodarske firme i izvođače cestovne infrastrukture. 

Prevozništvo nam je u krvi: moj otac je, naprimjer, također bio vozač kamiona, a venama cijele porodice također manje-više kruži nafta umjesto krvi.

Margeir Jónsson

Prevoznik

Budući da je Island i država u kojoj je jedna od glavnih djelatnosti ribarstvo, a Margeirov rodni grad Grindavík je tipično ribarsko mjesto, prevoze i velike količine ribe. Njihove snažne dizalice dužine 38 metara pokazale su se idealnima za istovar ogromnih ribarskih mreža sa vozila sa teškim pristupom.

„Radni dani zapravo nisu najteži kada radimo na postavljanju cjevovoda i izgradnji elektrana, nego kada prevozimo ribu na velike udaljenosti, 400 do 500 kilometara od luke u kojoj se utovaruje“, kaže Margeir i objašnjava da vrijeme na Islandu može biti veoma nepredvidivo. Upravo protekle godine pet njegovih kamiona "ostalo je nasukano" u Djúpuvíku, u istočnom dijelu države, tokom velikog grmljavinskog nevremena. Nasreću, riba se nije pokvarila zahvaljujući dobroj opremi za hlađenje u kamionima.

 

Margeir Jónsson i sinovi

Margeir Jónsson sa sinovima, Jónom G Margeirssonom i Árnijem V Margeirssonom.

„Svi naši vozači moraju biti spremni da reaguju na neuobičajene okolnosti i da pažljivo procjene različite situacije. Strpljenje je jedan od kvaliteta koje svi moramo imati“, govori Margeir dok se priprema za odlazak kući nakon još jednog desetosatnog radnog dana. Nedavno je proslavio svoj 70. rođendan i nikako nije spreman za penziju, iako odgovornost za kompaniju sve češće predaje svom sinu, Jónu Gunnaru.

„Vremenom će posao vjerovatno preuzeti moj unuk, čime ćemo označiti tri generacije ponosnog porodičnog poslovanja. Nadam se da će nastaviti voziti kamione Volvo i također naučiti ne reći „ne“, kaže Margeir.

Jón og Margeir EHF

Vlasnici: Margeir Jónsson i njegov sin, Jón Gunnar Margeirsson.

Radna snaga: 16 zaposlenih i 14 vozača.

Historijat: Kompanija je osnovana 1992. Međutim, Margeir vozi kamione od 1970. godine, a prvi Volvo F86 kupio je 1974.

Glavni klijenti: HS Orka, proizvođači ribe u Grindavíku, izvođači građevinskih radova, firme koje izvode radove na cestovnoj infrastrukturi, brodarske kompanije.

Vozni park: 11 kamiona Volvo FH16 i 3 kamiona Scania.

Vozila Volvo: od 11 vozila Volvo, četiri su kamiona Volvo FH16 sa motorima od 540 do 750 KS. Od ta četiri, dva su opremljena dizalicama.

Glavni tereti: riba, građevinski materijali, asfalt, teretni kontejneri.

Related News

Sa brzinama puzanja po ledenim šumama

Vožnja zaleđenim, uskim i brdovitim cestama sa ukupnom masom od 76 tona. Prevoz drvene građe finskim šumama zahtjevan je zadatak i za vozače i za vozila. Međutim, sa mjenjačem I-Shift kompanije Volvo sa brzinama puzanja, Saku Simpanen i njegov tim ...

Na cesti u Sibiru

U srcu Sibira divljači ima u izobilju, ali su ceste loše, ponekad čak i ne postoje. Ovdje terenski kamion Volvo pomaže Nikolaju Gončarovu da ostane bezbjedan i zaradi svoju platu....

Filtriranje članaka

5 true 5