Kamioni

Hoće li vaš sljedeći kamion koristiti Bio-LNG?

| 10 min.
Industrija transporta se polako budi u vidu potencijala Bio-LNG-a kao obećavajuće alternative dizelu. I to s pravom. Evo nekih od razloga zašto bi Bio-LNG (tečni prirodni plin) mogao biti gorivo za budući transport za duga putovanja s teškim teretom.

Saveznik cirkularne ekonomije

Lako je shvatiti zašto Bio-LNG (inače poznat kao tečni bioplin) obećava. Kao prvo, to je pravi saveznik cirkularne ekonomije jer se može napraviti od sirovina poput nejestivih dijelova žitarica, kanalizacije i kućnog otpada. To znači da se Bio-LNG ne takmiči sa zalihama hrane – nešto zbog čega su biogoriva naširoko kritizirana.

 

Proces proizvodnje bioplina je prilično jednostavan. U postrojenju za bioplin, različiti izvori sirovine se stavljaju u toplo okruženje bez kisika i probavljaju ga bakterije. U procesu fermentacije složene molekule organske tvari se razgrađuju na jednostavnije molekule kao što su alkohol, CO2 ili metan kao obnovljivi plin koji se može koristiti za toplotu i energiju.

 

Kada se bioplin pročisti ili poboljša na kvalitet prirodnog plina (tada se uglavnom naziva biometan), može se komprimirati u Bio-CNG (komprimirani bioplin) ili ukapljeni u Bio-LNG (ukapljeni bioplin) i koristiti u vozilima. Bio-LNG je visoko efikasno gorivo s minimalnim emisijama CO2 koje se također može proizvesti lokalno, smanjujući troškove i emisije iz transporta.

 

Ali uprkos svojim ekološkim karakteristika, Bio-LNG se teško probio u industriji transporta uglavnom zbog:
 

Cijena: Iako se bioplin proizvodi od "otpada" i relativno ga je lako proizvesti, cijena njegove proizvodnje je i dalje veća od cijene dizela. Velikim dijelom uzroci su problemi kao što su ekonomija razmjera i troškovi distribucije. Proizvodnjom bioplina tradicionalno se bave općine na lokalnom nivou. Nedostajali su mu razmjeri i poticaji da bude istinski efikasan jer je primarna svrha većinu vremena bila tretman otpada.
 

Ovome se dodaje i činjenica da je izgradnja postrojenja bioplina kompliciran poduhvat s mnogo preduslova uključujući pristup organskom otpadu, osiguravanje prave temperature, vlage i vrste otpada za razvoj bakterija koje emitiraju metan. Također mora proizvesti dovoljno plina da bi se isplatila cijena postrojenja. Infrastrukturu za ponovno punjenje za Bio-LNG, koja je sporadična u većini zemalja, teško je razviti zbog nedovoljnih poticaja u pogledu troškova i rastućeg tržišta.
 

Porast drugih alternativa: Uz sve veću pompu oko električnih vozila, određena pažnja, a u određenoj mjeri i ulaganja, skrenuta su s alternativa kao što je Bio-LNG. Neki proizvođači originalne opreme, naprimjer, isključili su daljnja ulaganja u LNG (tečni prirodni plin) i umjesto toga se fokusirali na vodik ili električna vozila.
 

Dakle, zvuči li ovo kao smrtna zvona za Bio-LNG?
Teško. I evo zašto.


Novi pogled na otpad

Zahvaljujući usponu cirkularne ekonomije došlo je do promjene u stavovima – ono što su farmeri, supermarketi i općine ranije smatrali "otpadom", sada se vidi kao resurs, koji povećava zalihe materijala potrebnog za proizvodnju bioplina. Prošle godine lanac supermarketa Lidl je najavio saradnju s Gasumom na proizvodnji bioplina iz biootpada koji nastaje u Lidl prodavnicama prehrambenih proizvoda, a za dostavu koristi i kamione na bioplin.
 

Investicije za smanjuje troškova vožnje

Više privatnih aktera se uključuje u proizvodnju i distribuciju bioplina, što će povećati efikasnost i smanjiti troškove. Naprimjer, Biokraft AS u privatnom vlasništvu u Norveškoj svečano je otvorio najveću fabrika na svijetu za proizvodnju tečnog bioplina prošle godine. U međuvremenu, finsko-švicarska biotehnološka firma Ductor otvorila je svoje prvo komercijalno postrojenje za proizvodnju organskih đubriva i bioplina u Meksiku. Novo postrojenje za anaerobnu digestiju kapaciteta 70.000 tona godišnje otvorit će se u Tyne and Wear u Velikoj Britaniji u februaru 2020. Ovo su sve sjajne vijesti za bioplin kao održiv izvor goriva!
 

Rješenje pogodno za duga putovanja s teškim teretom

Dok su električna vozila možda preuzela pažnju bioplina posljednjih godina, kada je riječ o dugim relacijama, Bio-LNG je zaista na vrhu. Ne samo da je moguće nositi velike količine Bio-LNG-a i osigurati neophodan radni domet za duga putovanja s teškim teretom, već je moguće i napuniti rezervoar za samo nekoliko minuta. Također postoji malo kompromisa u pogledu voznih karakteristika i pouzdanosti. Volvo FH LNG, naprimjer, pokreće i radi isto kao i verzija dizel, ali emisija CO2 od rezervoara do točkova može se smanjiti za 100% (u poređenju s dizelom) kada se koristi Bio-LNG.
 

Stvari napreduju i na infrastrukturnom planu; samo ovoga mjeseca Shell je najavio da će proširiti svoju njemačku mrežu LNG stanica na 35-40 lokacija i snabdjeti je Bio-LNG. Kompanija također želi prebaciti vlastiti vozni park autocisterni na LNG.
 

Nasuprot tome, elektrifikacija vožnje na duga putovanja s teškim teretom predstavlja izazov zbog trenutnog raspona baterija, njihove težine i relativno dugog vremena potrebnog za njihovo punjenje.  
 

Potencijalne druge upotrebe

Dok je ukapljivanje najraširenija upotreba bioplina u transportu, druge namjene se brzo pojavljuju. Jedan zanimljiv scenarij koji se istražuje je korištenje bioplina za proizvodnju vodika za upotrebu u gorivim ćelijama. Istraživači su čak shvatili kako pretvoriti metan u vodik u gorivoj ćeliji putem novog katalizatora. Iako je još uvijek daleko od uobičajenog rješenja, napredak poput ovog je odličan način da se smanje troškovi i utjecaj proizvodnje vodika na okoliš, uz naglašavanje veće uloge koju bioplin može imati u transportu.
 

Dakle, hoće li vaš sljedeći kamion koristiti Bio-LNG? Pa, nedovoljna infrastruktura za gorivo i postrojenja za proizvodnju bioplina je naravno veliki izazov. A ako živite u dijelu svijeta gdje nema inicijativa za bioplin, to može biti skup izbor.
 

Međutim, ne može se poreći da svijet u kojem danas živimo zahtijeva od svake osobe i kompanije da razmotre kako smanjiti otpad i emisije. Ni transport nije drugačiji. Iako Bio-LNG možda nije najočitiji izbor za mnoge prevoznike danas, on će biti u budućnosti kako se tehnologija bude razvijala, troškovi se smanjivali i infrastruktura rasla. Za mene je samo pitanje vremena jer Bio-LNG ima sve potrebne preduslove da postane glavna alternativa dizelu; niske emisije i visok potencijal goriva (mogućnost zamjene dizela)—što je s 21% znatno više od alternativa poput biodizela (3%)
 

Želite li saznati više o alternativnim gorivima i jesu li ona prava za vaš posao transporta? Preuzmite moj vodič ispod da pregledate prednosti i nedostatke nekih od glavnih alternativa dizelu koje bi mogle pokretati vaše poslovanje u bliskoj budućnosti!

Lars Mĺrtensson

Lars Mårtensson works as Environment and Innovation Director at Volvo Trucks.

Vezani članci