Kamioni

Anders Tenstam Mattias Hejdesten
2024-01-29
Tehnologija i inovacije Ekonomična potrošnja goriva
Authors
Anders Tenstam
Technology Specialist Aerodynamics
Mattias Hejdesten
Senior Engineering Expert Aerodynamics.

Kako je razvoj produžene kabine kamiona doveo do poboljšane energetske efikasnosti i uštede energije.

Svojim jedinstvenim aerodinamičkim dizajnom, Volvo FH Aero postavlja nove standarde u energetskoj efikasnosti i aerodinamičnosti. To je također kulminacija više od decenije istraživanja i razvoja, te kontinuiranih usavršavanja za razvoj najefikasnijeg mogućeg kamiona.

 

Najizrazitija karakteristika novih modela Volvo FH Aero i Volvo FH16 Aero je produženi prednji dio, koji predstavlja blagi odmak od uobičajenog dizajna kamiona s kabinom iznad motora. Također omogućava poboljšane aerodinamičke performanse, a u kombinaciji s ranijim poboljšanjima, novi asortiman poboljšava efikasnost goriva do 5%*. To ga čini najaerodinamičnijim i energetski najefikasnijim dizajnom kompanije Volvo Trucks do sada.
 

„Iz perspektive aerodinamike, želimo da uglovi budu što glađi i zaobljeniji, ali donedavno smo bili ograničeni zakonima u vezi s dužinom vozila”, kaže Anders Tenstam, viši stručnjak za tehnologiju aerodinamičnosti, Volvo Trucks. „Sada imamo priliku produžiti prednji dio kabine i povećati zakrivljenost. Ovo ne samo da će poboljšati aerodinamiku kabine, već će pomoći maksimalno povećati sva druga poboljšanja koja smo napravili u cijelom vozilu.”

 

Koliko je dugoročni izgled pogodovao razvoju aerodinamike


Dok je prošireni prednji dio omogućen promjenama zakonodavstva EU u vezi s dužinom kamiona, porijeklo modela Volvo FH Aero seže mnogo dalje. Zapravo, inženjeri kompanije Volvo Trucks već više od jedne decenije istražuju nove koncepte i ideje za poboljšanje modela Volvo FH. Prvi korak je bio interno kreiranje zasebnog tijela, koje se fokusiralo na napredni inženjering. Umjesto da istražuje mala, izolirana postepena poboljšanja za trenutno lansiranje, direktiva novog tima je bila da zauzimanje dugoročnog, holističkog pristupa cijelom vozilu.
 

„Obično se trudimo da se ne ograničavamo previše jer je zaista važno stvoriti prostor u kojem nove ideje mogu isplivati na površinu”, kaže Anders. „Ako radite na više projekata sa strogim vremenskim planovima, onda morate odrediti prioritete, a obično pati dugoročni napredni inženjering. Umjesto toga, koristimo širi pristup i pokušavamo istovremeno istraživati ​​različite koncepte, koje kasnije možemo kombinirati kako bismo stvorili rješenje koje je veće od zbira njegovih dijelova.”

Proširenjem prednjeg dijela kabine, Volvo Trucks je uspio zaokružiti uglove i povećati zakrivljenost.

Kako se ujedinila decenija istraživanja

Središnji dio pristupa kompanije Volvo Trucks aerodinamici je princip aerodinamičnosti, gdje se svi različiti dijelovi vozila vide kao međusobno povezani i zavisni jedan od drugog. Drugim riječima, aerodinamička poboljšanja prema stražnjem dijelu vozila će imati još veći utjecaj ako se optimizira aerodinamika sprijeda.

„Ako prednji dio učinite aerodinamičnijim, to znači da se protok zraka približava karoseriji kamiona, što znači da će se poboljšanja niz kamion još bolje isplatiti”, objašnjava Anders. „Nasuprot tome, prednje poboljšanje bi se moglo djelomično poništiti bilo kakvim nesavršenostima dalje niz kamion. Zbog toga je teško izdvojiti pojedinačne promjene i očekivati ​​od njih da naprave veliku razliku. Umjesto toga, morate razmišljati o aerodinamici kao o paketu.”
 

Usavršavanje svih različitih komponenti je fokus kompanije Volvo Trucks od 2012. godine, a mnogi od njenih aerodinamičkih koncepata su već uvedeni 2022. godine. Ovo uključuje dodatna zaptivanja na razdvojenim linijama na prednjoj strani kabine, zatvaranje stopice i bliži perimetar luka točkova.
 

Zakonodavstvo EU koje dopušta duže kabine je prvi put razmatrano 2013. godine, prije nego što je stupilo na snagu krajem 2019. godine. Zbog svog dugoročnog pristupa, kompanija Volvo Trucks je bila u mogućnosti da predvidi nadolazeće zakonodavstvo i rano istraži mogućnosti koje će ono otvoriti u pogledu dizajna kabine. Kao takva, nova produžena prednja kabina je razvijena u kombinaciji s ovim ranijim poboljšanjima. U stvari, pomaže ove karakteristike dodatno poboljšati i upotpunjuje paket. „To je slučaj u kojem je 1 + 1 = 3”, kaže Anders. „Svako od ovih aerodinamičkih poboljšanja samo po sebi će dovesti do uštede goriva, ali kada ih sve spojite, ukupna ušteda je još veća.”
 

Koji se dodaci mogu napraviti za dalje poboljšanje energetske efikasnosti? 

Pored produžene kabine, Volvo FH Aero je dostupan i s novim sistemom nadzora kamerom, koji u suštini zamjenjuje bočne retrovizore kamerama u obliku krila. Kao rezultat, eliminiše se jedna od glavnih prepreka protoku zraka sa strane vozila.
 

„Budući da stražnja strana ogledala mora biti ravna, stvaranje budne zone iza njega je neizbježno, tako da će uvijek doprinijeti gubicima u aerodinamici”, kaže Mattias Hejdesten, viši inžinjerski ekspert, aerodinamika, Volvo Trucks. „Ali ako ga zamijenite manjim objektivom kamere, postaje mnogo lakše da se protok zraka približi tijelu vozila.“

Anders Tenstam, viši stručnjak za tehnologiju za aerodinamiku, Volvo Trucks i Mattias Hejdesten, viši inženjer za aerodinamiku, Volvo Trucks
„To je slučaj u kojem je 1+1=3. „Svako od ovih aerodinamičkih poboljšanja samo po sebi će dovesti do uštede goriva, ali kada ih sve spojite, ukupna ušteda je još veća.”

Što se tiče tradicionalnih aerodinamičkih pomagala kao što su krovni i bočni deflektori, spojleri, blatobrani, oklopi šasije i poklopci kotača, oni ostaju važni kada je u pitanju maksimiziranje potrošnje goriva. Kompanija Volvo Trucks je također nedavno razvila dodatnu aerodinamičku pomoć za svoju šasiju sa zračnim ovjesom: Automatska funkcija za smanjenje visine vožnje pri brzinama preko 60 km/h.
 

„Sada kada smo optimizirali prednji dio vozila s produženom kabinom, moramo osigurati da su i područja niz kamion optimizirana, a ovdje se oslanjamo na spojlere, blatobrane i proširene obloge šasije kako bismo pomogli da protok zraka bude pričvršćen za bočnu stranu vozila”, kaže Mattias.

Kako proširenje kabine utiče na električne kamione?

Volvo FH Aero i Volvo FH Aero Electric imaju slične prednosti kao i produžena kabina u smislu energetske efikasnosti. Međutim, kada je u pitanju Volvo FH Aero Electric, potencijalni dobici su još veći zbog sistema obnavljanja korištenog u električnom pogonu. „Električni kamioni obnavljaju energiju svaki put kada koče, koja se vraća u sistem, a ne gubi“, objašnjava Mattias. „Budući da manji otpor vodi do veće energije kočenja pedale pri kočenju, sistem obnavljanja će sakupljati više takve energije u regenerisanu električnu energiju. Stoga je relativna isplativost produžene prednje kabine čak i bolja nego kod plina ili dizela."

Za električni kamion, povećana energetska efikasnost se pretvara u prošireni raspon, što je jedno od najvećih ograničenja za korištenje električnog pogona.

Pročitajte više o Sistemu nadzora kamerom i njegovim prednostima  ovdje, uključujući:

  • Kako doprinosi smanjenju potrošnje goriva i CO2 emisija
  • Kako poboljšava direktnu i indirektnu vidljivost
  • Zašto to podrazumijeva sigurnost na cesti za vozače i druge učesnike u saobraćaju

    * Stvarna ušteda goriva i autonomija kamiona s pogonom na plin mogu varirati ovisno o mnogim faktorima, naprimjer, brzini vožnje, korištenju tempomata, specifikaciji vozila, opterećenju vozila, stvarnoj topografiji, vozačkom iskustvu, održavanju vozila i vremenskim uslovima.
Sistem nadzora kamerom doprinosi poboljšanoj aerodinamici zamjenom uobičajenih bočnih retrovizora kamerama u obliku krila.